AB Tetra Pak - Logo

Service Desk Agent till Tetra Pak

AB Tetra Pak

Skåne län, Lund

Tidigare erfarenhet är önskad

10 dagar kvar
att ansöka till jobbet

På Tetra Pak åtar vi oss att göra mat säker och tillgänglig, överallt; och vi skyddar det som är bra – skyddar mat, skyddar människor och skyddar planeten. Genom att göra detta berör vi miljontals människors liv varje dag.

Och vi behöver människor som du för att få det att hända.

Vi ger dig möjlighet att nå din potential med möjligheter att göra en påverkan att vara stolt över – för mat, människor och planeten.

Jobbsammanfattning

Vi söker entusiastiska kandidater för att gå med i vårt Service Desk-team.

Som Service Desk Agent kommer du att spela en central roll i att bedöma, triagera, kategorisera och vidarebefordra ärenden globalt, både från våra värdefulla kunder och Tetra Pak-personal på deras vägnar. Du får chansen att arbeta med den senaste teknologin och vara en del av en stor förändring i hur Tetra Pak hanterar problem inom Next Generation Services.

Du kan vara baserad i Hochheim (Tyskland), Lund (Sverige) eller Modena (Italien).

Vad du kommer att göra

I denna roll kommer du att leda bedömningen av ärenden och säkerställa att all relevant information samlas in vid första interaktionen. Du kommer också att leda kategoriseringen och triageringen av ärenden för att säkerställa att problemen vidarebefordras till rätt organisation som kommer att leda till dess lösning.

Som Service Desk Agent är dina huvudansvar:

  • Kommunicera med kunder och Tetra Pak inom huvudsakliga områden av bearbetning och förpackning.
  • Leva upp till insamlingen av all relevant information som är nödvändig för en effektiv problemlösning.
  • Leva upp till fjärrinteraktioner inklusive men inte begränsat till att hämta relevant probleminformation, anpassa sig vid behov med ytterligare verktyg och verifiera uppfyllandet av förväntningar innan något stöd stängs.
  • Samarbeta med det globala fjärrsupportteamet, marknadsoperationsteamet, problemlösningsteamet, utvecklings- och automatiseringskompetensnätverken.
  • Identifiera möjligheter för förbättring av utrustningens tillförlitlighet, tillgänglighet och/eller prestanda för att tillföra värde till våra kunder.
  • Säkerställa en kontinuerlig kompetensutveckling, uppdateringar och påfyllning av nya servicelösningar, delta i interna projektaktiviteter tillsammans med andra avdelningar.

Vi tror att du har

  • Teknisk/ingenjörsutbildning
  • God teknisk bakgrund och helst kunskap inom livsmedelsindustrin.
  • Förståelse för platsoperationer inklusive förebyggande och korrigerande underhåll.
  • Kan arbeta under press och hantera stressiga situationer på ett självförtroende och effektivt sätt.
  • God medvetenhet och uppskattning av sociala och kulturella skillnader
  • Kundfokus, förmåga att utveckla en effektiv relation och skapa förtroende.
  • Starka lyssnings- och kommunikationsfärdigheter.
  • Proaktiv attityd och självständig individ, förmåga att hantera flera ärenden samtidigt.
  • Organiserad, med god dokumentationsförmåga
  • Flytande engelska, både skriftligt och muntligt
  • Villighet att arbeta enligt skiftschema och helgtjänstgöring

Vi erbjuder dig

  • En mängd spännande utmaningar med gott om möjligheter till utveckling och utbildning i en verkligt global miljö
  • En kultur som främjar en innovationsanda där våra branschexperter driver synliga resultat
  • En anställningserfarenhet med lika möjligheter som värdesätter mångfald och inkludering
  • Konkurrenskraftig lön och förmåner med flexibla arbetsarrangemang

Ansök nu

Om du är inspirerad att vara en del av vårt löfte att skydda det som är bra; för mat, människor och planeten, ansök via vår karriärsida på https://jobs.tetrapak.com/.

Denna jobbannons går ut den 2.1.2026.

För att veta mer om tjänsten, kontakta Thomas Aul +49 614659472

Frågor om din ansökan kontakta Hanna Edström på +46 46 36 58 80

För information om fackföreningar, kontakta Unionen Lisbeth Larsson på +46 46 36 2320 och Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson på +46 46 36 2533

Mångfald, jämlikhet och inkludering är en del av hur vi arbetar varje dag. Vi ger människor en plats att höra hemma och stöd för att blomstra, en miljö där alla kan vara bekväma med att vara sig själva och har lika möjligheter att växa och lyckas. Vi omfamnar olikheter, firar människor för vilka de är, och för den mångfald de bidrar med som hjälper oss att bättre förstå och koppla samman med våra kunder och samhällen världen över.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna